מכל מלמדײ השכלתי (duchifat) wrote,
מכל מלמדײ השכלתי
duchifat

У нас тут опять развернулась дискуссия о студенческих эвалюациях преподавания. Мэтт (противник декана) написал, что вопросы, которые нужно задавать:

I learned a lot in this course
1 2 3 4 5
I learned a lot of valuable information in this course
1 2 3 4 5
This course changed the way that I think
1 2 3 4 5
This course changed/enhanced my view of the world
1 2 3 4 5
I am a more thoughtful individual after taking this course
1 2 3 4 5

На это Коля (в дискуссиях играющий на стороне администрации) написал:

Matt thank you on touching this!

One paradox with our evals is that for any evaluation there has to be a reference, and we use evals to establish that reference. But a reference for what?! Student's learning?! Experience?! Or liking us?! But require that students really learn something and you will see in fact how much, on average, they will like you as instructor. Public opinion is important, but there has to be a balance.

[... много разного....]

More specifically, with regard to your proposed changes, pls. find my replies below:

I learned a lot in this course

R: -- In reference to what and whom?! I have students who say I learned a lot, but their exam score is 10-15 range out of 100.

I learned a lot of valuable information in this course
R: -- It is difficult to say if the info will be valuable or not.

This course changed the way that I think
R: -- This would be hard to quantify. Thinking of what?!

This course changed/enhanced my view of the world
R: -- This probably shouldn't be assessed, has little to do with the quality of instructions.

I am a more thoughtful individual after taking this course
R: --this question is more applicable to social studies than engineering fields.


Ну, непонятно с этими эвалюациями. В конечном счете это работа, мы тут на работе, а на работу большинство людей ходит деньги зарабатывать. A университет хоть и некоммерческая организация, но мы все здесь зарабатываем деньги, которые платят студенты (или их родители, или государство и фонды, помогая студентам). А покупатель всегда прав.

Поэтому формально я не вижу аргумента против измерения популярности или likability (обаяния). В конце концов бывают же конкурсы красоты и все такое. Красота и популярность - это вполне легитимные для преподователя параметры профессионального успеха!..

Или все же нет? :)
Tags: teaching
Subscribe

  • (no subject)

    Решил соригинальничать, в разделе "благодарности" технической статьи, принятой в печать 21 числа 21 года 21 века, поставил благодарность Элегуа,…

  • (no subject)

    Надо же, такой старый, что попал в категорию "Исследователи прошлого века"! Про меня рассказывают студентам на семинарах. :)

  • (no subject)

    С интересом читаю книгу М. Р. Гинзбург и Е. Л. Яковлева "Эриксоновский гипноз. Систематический курс" (есть в сети). У меня создается впечатление, что…

  • Post a new comment

    Error

    Comments allowed for friends only

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments